تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی چیست ؟

تیزر تبلیغاتی یک ویدئو کوتاه است که یک کالا، خدمات و برند مشخصی را به شکلی جذاب و با تکنیک های خاص و با اهداف مشخصی را به تصویر میکشد. این روش درواقع، نوعی استراتژی رسانه ای به منظور جلب توجه مخاطب است. یک تیزر شامل اطلاعات بصری یا شنیداری یا هر دوی این اطلاعات به منظور تشویق و جذب مخاطب برای خرید کالا، خدمات ویا معرفی برند موردنظر است.

البته لازم بذکر است این یک اصلاح رایج در ایران می باشد و نمونه کلمه بهتر می توان از ویدئو تبلیغاتی نام برد.

انواع تیزر تبلیغاتی

تیزر رئال

تیزر انیمیشن

تیزر تلفیقی

تیزر رئال

به ویدئو هایی که با استفاده از انسان های واقعی در محیط واقعی فیلم برداری می شود تیزر رئال می گویند. معمولا تیزر های رئال خط داستانی مشخصی را دنبال می کنند و حتی میتواند دنبال نکند و مهمترین مسئله جذب مخاطب و سعی در دادن پیامی خاص به بیننده دارند.

معمولا برای قشر خاصی ساخته نمی شوند ولی بعضا برای خانم ها، کودکان، آقایان یا قشری خاصی و حتی برای رسانه ای خاص با مخاطب خاص ساخته میشود.

انواع تکنیکهای تیزر رئال:

شاید بالای 30 عنوان سبک در ساخت تیزر وجود دارد که معرفی و توضیح همه انها از حوصله این صفحه خارج می باشد به این منظور ما به معرفی تعدادی محدود اشاره می کنیم:

تیزر برندینگ (پرستیژی) : خیلی ساده و به سبک کلاسیک به معرفی برند می پردازد خیلی مختصر و مفید.

تیزر طنز: از نام تیزر مشخص از به تیزرهایی که جنبه طنز در آنها بالا می باشد و باعث خنده شود.

تیزر فروش مستقیم : در این نوع تیزر ها بیشتر بر محصول و خدمات تمرکز می باشد و در اخر  مخاطب را مجاب به انجام کاری می کنند.

تیزر خبری: از تیتر مشخص است بیشتر برای اطلاع رسانی از موضوعی برای برند و یا محصول به مخاطب اطلاعاتی داده می شود

تیزر طبیعت گرا : بیشتر به وصف زیبایی های طبیعت می پردازد در تیزر به دنبال اطلاع رسانی مو به مو زیبایی های طبیعی و حساس کالا و خدماتی که باید تبلیغ شود است.

تیزر رمانتیک: ویژگی هایی همچون در گیر شدن عاطفی و احساسی با موضوع می باشد که هنر رمانتیک، آزادی تخیل، قالب شکنی، شور و هیجان، دردمندی، غمخواری و بیشتر غلبه احساس بر عقل است.

تیزر موزیکال: بیشتر با آهنگ های شاد به همراه خواننده و آواز محصول یا خدمات معرفی می شود.

گزارش آگهی: این نو سبک بیشتر به معرفی کلی شرکت و ان برند می پردازد که از چه سالی شروع کرده و به چه دستاوردهایی رسیده است.

و….

هزینه ساخت تیزر رئال:

هزینه ساخت تیزر رئال به پارامترهای بسیار زیادی بستگی دارد از جمله نوع سناریو، لوکیشن داخلی بیرونی ، تعداد بازیگران ، کیفیت اجرا، سوابق گروه اجرا، طراحی صحنه و لباس و غیره بخاطر همین مسایل قیمت ثابتی نمی توان مشخص کرد.

تیزر انیمیشن

تیزر انیمیشن نوعی از ویدئو تبلیغاتی است که توسط نرم افزارهای کامپیوتری و حتی دستی به شکل نقاشی در قالب انیمیشن ساخته می شود و شخصیت های داستان و فضا کاملا غیر واقعی و کارتونی هستند. این دسته از تیزر ها معمولا برای تبلیغ اسباب بازی یا در کل محصولاتی که با کودکان و نوجوانان در ارتباط است به کار می رود.

انواع تکنیکهای تیزر انیمیشن

تکنیک های فراوانی برای تولید انیمیشن وجود دارد که تعدادی رایج در زیر معرفی میگردد

انیمیشن سه بعدی (3d): توسط نرم افزارهای سه بعدی ساخته میشود از جمله مایا تیریدی مکس بلندر و غیره..

که در ان تصاویر عمق هم دیده میشود یعنی فقط طول و عرض دیده نمی شود عمق هم مثل تصاویر رئال وجود دارد. مثل کارتون شرک، مانستر و کارتون های جدید پیکسار

انیمیشن دوبعدی (2d) : در این سبک که خود به زیرشاخه های زیادی تقسیم میشود کوتاه در این سبک فقط طول و عرض مشخص است و اوایل با دست انجام میشد برای مثال کارتون سیندرلا، تام و جری و غیره که کاملا دستی ساخته شدند الته با بوجود امدن کامپیوتر کم کم کمپیوتر خیلی کار را اسانتر کرده .

موشن گرافیک : معنای ساده، گرافیکی است که دارای حرکت است و برای انتقال پیام از قابلیت‌های هر دو استفاده می‌شود. وکاربرد آن در برند سازی و تبلیغات است نه در سینما و یا سرگرمی.

کات اوت: تیزر کات اوت به دو شیوه دستی و دیجیتال می توان تقسیم کرد دستی بریده مقوا ساخته می‌شود و مفصل‌گذاری می‌شود و گاه با بریده مواد دیگری مانند پارچه، نخ‌های مختلف، کاموا، کاغذهای گوناگون روزنامه یا عکس شکل می‌گیرد و زیر دوربین، کادر به کادر حرکت داده می‌شود و فیلمبرداری می‌شود.

کات اوت دیجیتال به همان شکل مقوا در کامپیوتر ساخته و حرکت داده میشود.

استاپ موشن: استاپ موشن تکنیکی است که برای ساخت آن از اشیای واقعی عکاسی می‌شود. در این شیوه، اشیا به‌صورت کم و جزئی حرکت داده می‌شوند و از هر حرکت عکاسی می‌شود. سپس تمامی عکس‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص، پشت سر هم قرار داده می‌شود تا حس حرکت را القا کند.

پیکسلیشن: بازیگر نقش اصلی را دارد که که حرکت بازگر در چند دین مقطع عکس برداری میشود یعنی به صورت فریم به فریم بعد با نرمافزار کنار یکدیگر گذاشته می شود و حس حرکت را ایجاد می کند.

و….

هزینه تولید تیزر انیمیشن:

هزینه ساخت تیزر انیمیشن به پارامترهای بسیار زیادی بستگی دارد از جمله نوع سناریو، نوع تکنیک اجرا، سختی و پیچیدگی ساخت ، زمانبر بودن، طراحی اولیه ، ایتوری برد، طراحی کارکتر طراحی فضا و غیره بخاطر همین مسایل قیمت ثابتی نمی توان مشخص کرد.

تیزر تلفیقی

این نوع از تیزر ها ترکیبی از تیزر رئال و انیمیشن نوع بالا می باشند، یعنی افراد حقیقی را با تصاویر انیمیشین ترکیب می کنند. این نوع از تیزر معمولا برای تبلیغ خوراکی یا محصولات آموزشی کودکان و نوجوانان به کار می رود. البته برای ایجاد افکت های خاص مانند (ویژوال افکت) امروزه برای جذابیت بیشتر استفاده زیادی میشود.

که سبکهای بسیار متنوعی دارد بطور مثال یک تیزر رئال موزیکال می تواند با چندین کارکتر 3 بعدی یکی شود یا با کارترهای دوبعدی و یا بلعکس که باعکس جذب بیشتر مخاطب می گردد.

 

هزینه تولید تیزر تلفیقی:

این نوع تیزرهای تلفیقی نسبت به تیزر های معمولی هزینه بالاتری دارند و به پارامترهای خیلی زیادی بستگی دارد . ساخت این نوع تیزرها زمان بسیار زیادی برای تولید  

تولید تیزرهای تلفیقی بسیار زمان بر میباشد برای مثال حداقل یک الی 3ماه یا بشتر زمان ساخت طول میکشد.

ویژگی های تیزر تبلیغاتی

خدماتی که اندیشه تبلیغات در زمینه تیزر ارائه می‌دهد

تیزر تبلیغاتی

فیلم صنعتی

تیزر شبکه های اجتماعی

تبلیغات صنعتی محیطی کسب و کار خود را به اندیشه تبلیغات بسپارید

نمونه کارها

اگر برای تیزر تبلیغاتی خود نیاز به مشاوره دارید همین حالا شروع کنید